رفتن به محتوای اصلی
x

چهارمین دوره مسابقات سراسری ریخته گری دانشجویان کشور

چهارمین دوره مسابقات سراسری ریخته‌گری دانشجویان کشور ۱۸ و ۱۹ اسفندماه سال جاری به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد شد.

دکتر بهزاد نیرومند، دبیر چهارمین دوره از مسابقات ریخته‌گری دانشجویان کشور گفت: به دنبال برگزاری اولین دوره مسابقات سراسری ریخته گری دانشجویان کشور درسال ۱۳۹۰ به ابتکار، طراحی و میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان و متعاقب آن برگزاری موفقیت آمیز دوره های بعدی این مسابقات در دانشگاه های فنی شهید مهاجر اصفهان و صنعتی سهند تبریز، چهارمین دوره این رقابت ها مجدداً به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود.

وی افزود: برگزاری این مسابقات علاوه بر مزیت شناخت بهتر جامعه از این زمینه ارزشمند و مولد، بسترمناسبی برای افزایش مهارت های کاربردی، ارتقاء علمی و عملی دانشجویان و آشنایی آنان با آخرین پژوهش های کاربردی در حال انجام در زمینه ریخته گری و انجماد فلزات در جهان فراهم خواهد آورد.

دبیر چهارمین دوره از مسابقات ریخته‌گری دانشجویان کشور ادامه داد: تجربه دوره های گذشته نشان می دهد، این مسابقات موجب افزایش آگاهی و حساسیت شرکت کنندگان نسبت به طراحی تکنولوژی ریخته گری و انجماد فلزات، تولید قطعات فلزی (آهنی و غیر آهنی) با هندسه‌ پیچیده و منطبق با نیازهای بازار، بهبود خواص قطعات تولیدی، تست‌های مخرب و غیر مخرب، بهینه سازی انرژی و فناوری های نو گردیده که این توانایی ها مورد نیاز صنعت کشور بوده و در ارتقاء کمی و کیفی تولیدات صنعتی نقش مؤثری خواهد داشت.

 دکتر نیرومند با بیان اهداف برگزاری مسابقات ریخته گری دانشجویان کشور تصریح کرد: آشنایی بیشتر دانشجویان با جنبه های علمی و عملی ریخته گری و انجماد فلزات، تقویت روحیه کار گروهی و ایجاد انگیزه و شور و نشاط علمی در میان دانشجویان ازجمله این اهداف می باشد.

 وی ارتباط دانشجویان مهندسی دانشگاه های کشور با یکدیگر و تبادل اطلاعات و نظرات مفید در زمینه های ریخته گری و انجماد فلزات، ایجاد ارتباط بین دانشجویان و صنعتگران در طول مسابقات، آشنایی بیشتر دانشجویان با فرآیند های عملی ریخته گری و جذب دانشجويان نخبه به اين زمينه را از دیگر اهداف برگزاری این رقابت ها عنوان کرد.

 استاد دانشکده مهندسی مواد دانشگاه صنعتی اصفهان اضافه کرد: علاقه مندان به شرکت دراین رقابت ها بدون هیچ گونه محدودیت به لحاظ رشته تحصیلی، به منظور ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر حداکثر تا ۱۵ آذرماه فرصت دارند تا به وب سایت مسابقات به نشانی www.nsfc2016.ir مراجعه نمایند.

 لازم به ذکراست، چهارمین دوره مسابقات سراسری ریخته گری دانشجویان کشور ۱۸ و ۱۹ اسفند ماه سال جاری، در دو بخش طراحی تکنولوژی ریخته گری و انجماد به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد شد.

تحت نظارت وف ایرانی