رفتن به محتوای اصلی
x

انتخاب شایسته جناب آقای دكتر محمدرضا طرقي نژاد به عنوان پژوهشگر نمونه كشور

انتخاب شایسته جناب آقای دكتر محمدرضا طرقي نژاد به عنوان پژوهشگر نمونه كشور در سال ۱۳۹۰

--------------------------------------------------------------------------------------

دوازدهمين جشنواره تجليل از پژوهشگران و فناوران برتر كشور در تاریخ 27 آذر 1390 با معرفي دكتر محمدرضا طرقي نژاد و دكتر علي اصغر انصافي از دانشگاه صنعتي اصفهان به عنوان پژوهشگران برتر كشور به پايان رسيد.

در آئين اختتاميه اين جشنواره كه با حضور رئيس جمهور، وزراي علوم، تحقيقات و فناوري و دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و مسئولين دانشگاه ها و مراكز تحقيقاتي كشور در مركز همايش هاي بين المللي صدا و سيما برگزار شد، از پژوهشگران و فناوران برتر در بخش هاي مختلف تجليل به عمل آمد.

در اين مراسم دكتر احمدي نژاد با اشاره به جايگاه ارزشمند علم و پژوهش در كشور، ارزشها و آرزوهاي متعالي انسان را بر بستر علم و پژوهش قابل تحقق دانست.

رئيس جمهور به گسترش علوم و انتقال كاربردي آن به بخش هاي مختلف جامعه تأكيد كرد و افزود: لازم است برنامه ريزي ها، الگوها و مديريت جامعه بر مبناي علوم مفيد و در جهت ارتقاء و تعالي كشور باشد و در اين مسير پژوهش از پايه هاي اصلي و مسيري براي راه يابي به روش هاي جديد خواهد بود.

همچنين در اين مراسم وزير علوم، تحقيقات و فناوري با اشاره به ارتقاء چشمگير رتبه علمي كشور طي سال هاي گذشته، سهم ايران از توليد علم جهاني را 2/1 درصد دانست و گفت: هم اكنون زمينه هاي مناسبي جهت ارتباط بيش از پيش دانشگاه ها با دستگاههاي اجرايي و صنايع مختلف فراهم شده است.

دكتر كامران دانشجو، تعيين و تصويب اولويت هاي علم و فناوري كشور و امضاي تفاهم نامه اي به ارزش 67 ميليارد ريال با وزارت صنعت، معدن و تجارت را از جمله اقدامات اين وزارتخانه به منظور شتاب بخشي به روند تبديل علم به ثروت، توسعه ي كسب و كار دانش بنيان وايجاد اشتغال عنوان كرد.

شايان ذكر است دكتر محمدرضا طرقي نژاد از اعضاي هيأت علمي دانشكده مهندسي مواد دانشگاه صنعتي اصفهان به دليل انتشار بيش از 60 مقاله ISI ، 3 مقاله ISC ، ارائه 79 مقاله در سمينارهاي داخلي و خارجي، تأليف 2 جلد كتاب و اجراي 33 طرح پژوهشي به عنوان پژوهشگر برتر كشور در حوزه فني مهندسي شناخته شد.

 

تحت نظارت وف ایرانی