رفتن به محتوای اصلی
x

برگزاری چهاردهمین سمینار ملی مهندسی سطح در دانشگاه صنعتی اصفهان

دبیر اجرایی چهاردهمین سمینار ملی مهندسی سطح با بیان اهداف و محورهای پیش بینی شده، از برگزاری این سمینار ملی در تاریخ های 16و 17 مهرماه در دانشگاه صنعتی اصفهان خبر داد.

دکتر سید مهران نحوی با اشاره به اهمیت دانش مهندسی مواد بعنوان یکی از مهم ترین علوم راهبردی، این زمینه علمی را از ملاک های توسعه يافتگی جوامع عنوان کرد وگفت: امروزه رشد و پيشرفت دانش بشری بر اساس توسعه مواد مهندسی و نحوه به کارگيری آن ارزیابی می شود.

وی با بیان این که دانش مهندسی مواد گستره وسیع شناخت خواص، توزيع و نحوه استخراج وکاربرد مواد گوناگون در صنايع به همراه توليد مواد مرکب و الکتروسراميک ها و حفاظت، شکل دهی و مهندسی سطح آن ها است تصریح کرد: در میان رشته های مختلف این زمینه مهم علمی، علوم و فناوری سطح جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است.

دبیراجرایی چهاردهمین سمینار ملی مهندسی سطح، رویداد مهم برگزاری سمینارهای سالانه مهندسی سطح را فراهم آوردن محيطی مناسب به منظور عرضه آخرين دستاوردهای مهندسان و دانشجويان سراسر کشور در زمينه مهندسی سطح ودر قالب مقالات و کنفرانس های علمی، ايجاد بستری مناسب جهت آشنايی روزافزون دانشجويان و اساتيد دانشگاه های سراسر کشور با آخرین زمینه های پژوهشی و دستاوردهای علمی و صنعتی در این بخش و نیز ايجاد ارتباط هرچه بيشتر به منظور بستر سازی در جهت ايجاد تعاملات علمی و صنعتی عنوان کرد.

نحوی اضافه کرد: ارتقاء سطح علمی دانشجويان و شرکت کنندگان در سمينار از طريق برگزاری کارگاه های آموزشی و ايجاد پويايی و انگيزه مشارکت در فعاليت های علمی دانشجويی برای دانشجويان از دیگر اهداف برگزاری چهاردهمین سمینار ملی مهندسی سطح در دانشگاه صنعتی اصفهان است.

وی با بیان محورهای اصلی برگزاری این سمینار افزود: علوم و مهندسی سطح در صنايع نفت وگاز، پتروشيمی، صنايع هوايی و صنايع نيروگاهی، فناوری نانو در مهندسی سطح، لايه های نازک، رسوب گزاری هایPVD  وCVD  ، نيتراسيون گازی و پلاسمايی و پوشش حرارتی پلاسمايی و HVOFاز جمله محورهای برگزاری این سمینار می باشد.

وی ادامه داد: پوشش های توابعی FGM، پوشش های مانع حرارتی TBC، پوشش های فتوکاتاليست، تريبولوژی و سايش، شبيه سازی در فرآيندهای سطحی و ارزيابی و بررسی کيفيت سطوح،دیگر محورهای چهاردهمین سمینار ملی مهندسی سطح را تشکیل می دهد.

دبیر اجرایی چهاردهمین سمینار ملی مهندسی سطح، دانشگاه صنعتی اصفهان، انجمن علوم و تکنولوژی سطح ايران و شرکت پشتيبانی و نوسازی بالگردهای ايران(پنها) را برگزار کنندگان اصلی این سمینار ملی عنوان کرد.

گفتنی است: چهاردهمین سمینار ملی مهندسی سطح 16 و 17 مهرماه جاری به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود و علاقه مندان به منظور کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس اینترنتی www.surfaceseminar.ir مراجعه نمایند.

تحت نظارت وف ایرانی