رفتن به محتوای اصلی
x

کسب مقام اول در بخش آهنی و بخش غیر آهنی در دوازدهمین مسابقات عملیات حرارتی

کسب مقام اول در بخش آهنی و بخش غیر آهنی در دوازدهمین مسابقات عملیات حرارتی سال ۱۳۹۴

--------------------------------------------------------------------------------------

در این دوره از رقابت ها که 21 الی 26 شهریورماه 1394 به میزبانی دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، تیم عملیات حرارتی دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان تحت عنوان IUT متشکل از احسان تابش و بهنوش ستاری بابوکانی مقام نخست بخش آهنی این رقابت ها را به خود اختصاص دادند.

در بخش غیرآهنی این مسابقات نیز تیم درخش متال دانشگاه صنعتی اصفهان متشکل از حمیدرضا غریبی، محمد مهدی نیا و میثم محمد کریمی عنوان نخست این بخش را کسب نمودند.

همچنین دانشجویان رشته مهندسی مواد دانشگاه صنعتی اصفهان که به سرپرستی مهندس مرتضی صفری در این رقابت ها شرکت کرده بودند، در دیگر تیم اعزامی به این مسابقات با نام متالمن و متشکل از بهروز الهی، حمیدرضا مختاری ومرتضی زنگنه فرد موفق به کسب عنوان چهارم بخش آهنی شدند.

عملیات حرارتی عبارت است از اعمال سیکل های حرارتی گرم و سرد کردن که منجر به بهبود خواص مکانیکی قطعه مورد نظرشده و ضمن افزایش سختی، استحکام، مقاومت به سایش، مقاومت به ضربه و دیگر خواص این قطعه، صرفه اقتصادی مطلوبی را برای بخش های تولیدی به همراه خواهد داشت.

گفتنی است: دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان، در ادوار متعدد گذشته از مسابقات عملیات حرارتی کشور، عناوین برتر این رقابت ها را به خود اختصاص داده اند.

تحت نظارت وف ایرانی