رفتن به محتوای اصلی
x

کسب مقام دوم در یازدهمین دوره مسابقات عملیات حرارتی

 کسب مقام دوم یازدهمین دوره مسابقات عملیات حرارتی سال ۱۳۹۳

--------------------------------------------------------

یازدهمین دوره مسابقات عملیات حرارتی دانشجویان کشور با درخشش دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان در تاریخ 10 شهريور 1393 خاتمه یافت.

عملیات حرارتی عبارت است از اعمال سیکل های حرارتی گرم و سرد که منجر به بهبود خواص مکانیکی قطعه مورد نظرشده و ضمن افزایش سختی، استحکام، مقاومت به سایش، مقاومت به ضربه و دیگر خواص این قطعه، صرفه اقتصادی مطلوبی را برای بخش های تولیدی به همراه خواهد داشت.

دراین دوره از مسابقات که با حضور 136 دانشجو در قالب 40 تیم دانشجویی از دانشگاه های سراسرکشور و در دو بخش آهنی و غیرآهنی برگزار شد تیم "اچ تی تی آی یو تی" دانشگاه صنعتی اصفهان عنوان دوم بخش آهنی را به خود اختصاص داد.

در این بخش یک نمونه به شکل دیسک از جنس فولاد (AISI A2) که یک فولاد ابزار بوده و برای ساخت قالب برش ورق استفاده می‌شود به شرکت‌کنندگان ارایه و دستیابی به دو خاصیت مکانیکی سختی و مقاومت به ضربه بالاتر دنبال گردید.

تیم"اچ تی تی آی یو تی" دانشگاه صنعتی اصفهان متشکل از محمدرضا کریمی، مریم میکلانی و ریحانه نفر و به سرپرستی مهندس مرتضی صفری در این دوره از مسابقات شرکت نمودند.

گفتنی است: یازدهمین دوره مسابقات عملیات حرارتی کشور با هدف آشنایی بیش از پیش دانشجویان با پروژه های علمی و عملی و پیاده سازی آموخته های علمی و نیز تئوری های دانشگاهی بر روی قطعات و نمونه های صنعتی، 4 و 5 شهریور ماه جاری به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد.

تحت نظارت وف ایرانی